اهم فعالیت های معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی
– آگاهی از روند اجرایی طرحها بوسیله نظارت های مستمر .
– مقایسه عملکرد اجرایی با برنامه های مصوب و استخراج میزان و علت مغایرت ها .
– نظارت بر فعالیت های اجرایی پیمانکاران و دریافت گزارشات دوره ای و موردی از سرناظر پروژه .
– تهیه گزار مقایسه ای شعب شهرستانها و ارزیابی آنها .
– نظارت و کنترل به منظور حصول اطمینان از رعایت نظام فنی ومهندسی روستا در اجرای طرح ها درسطح استانها .
– تعیین نوع مسکن و مصالح متناسب با شرایط محیطی و اقلیمی استان .
– پیشنهاد الگوها و مدلهای لازم جهت سنجش و ارزشیابی نتایج حاصل از اجرای برنامه های مصوب با کمک دفتر نظارت و ارزیابی امور مسکن و ارایه به همتای سازمانی خود در ستاد مرکزی .
– حصول اطمینان از رعایت نظام فنی و مهندسی روستایی در خانه سازی .
– ارائه هدایت های فنی و تخصصی به شعب و انجام حمایت های لازم از آنها .
– تهیه طرحها و نقشه های فوری مسکن در مواقع بروز حادثه و سوانح غیر مترقبه .
– هماهنگی و همکاری برای ایجاد دفاتر نظام فنی و مهندسی روستایی .
– مطالعه مناطق آسیب دیده از نظر بازسازی و یا انتقال سکونتگاه به مکان دیگر .
– نظارت بر توزیع تسهیلات بین واجدین شرایط مناطق سانحه دیده.